2/09/2012

Hej igen!

Första inlägget på länge, och så vill det sig inte som jag vill. Jag kan inte vända på bilderna så det får vara så. I alla fall så är mina första tvåändstickade vantar nästan klara. Sist när jag var på HV skolan fick vi lära oss tvåändstickning och jag blev helt fast. Så roligt att man dööör.




Bara tummarna kvar.





Det var kul att göra mönster inte bara randigt. Det blir snart fler.








Ja, och så en ny pippitröja. Vanessa har vuxit ut sin gamla så hon fick en ny. Den är stickad i nya garnet Victoria det är ren bomull och stickas på stickor 3½. Hoppas att den passar. Jag har inte sett den på än. Puss min älskling. Jag har stickat massor, men nu tar vi en sak i taget.







8 kommentarer:

  1. Vad duktig du är jag tycker mönster i 2 färger är svårt men det var så snyggt så jag måste försöka.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du är tillbaka! :)
    Pippitröjan var riktigt fin! Vilken tillverkare är det av garnet?

    Jag har också börjat tvåändssticka. Har än så länge varit ett kurstillfälle så vi hann bara med att lägga upp och sticka ett varv, men det är verkligen kul! :)

    SvaraRadera
  3. Visst är tvåändsstickning rolig! Så att man inte vill sluta!

    SvaraRadera
  4. jag funderar starkt på stickameras helgkurs i 2 ändsstick, tycker också det verkar kul

    SvaraRadera
  5. Så fina vantar och en vacker färgkombination och mönster. Tvåändsstickning är skoj!

    Kul att du är tillbaka!

    SvaraRadera
  6. Välkommen tillbaka, du har varit saknad!
    Vilka fina vantar! Det låter så svårt med tvåändsstickning, är det svårt?
    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Vilka fina vantar! JAg har mer varit i randigträsket fast med mönster för det. Dags att prova riktigt mönster kanske.

    SvaraRadera