10/09/2009

Mässa

Klockan 09.50 var jag på mässan i Kista glad och förväntansfull. När jag klev ur bilen så såg jag att kön började under motorvägen så efter många svordomar, svimmande damer och några gråtande med panikångest öppnade en kassa med kontantbetalning jag trängde mig dit, väl framme så säger killen att det skulle vara jämna pengar då såg jag svart, jag sa bara till honom att han skulle ge mig 60 spänn som han hade i bakfickan (en sådan extrakassa var det) han vågade inget annat, då var klockan 11.15, mina nerver vid det laget var utanpå, så en kopp kaffe var att rekommendera. När jag har lugnat ner mig började jag att gå runt hos mina kunder och sen njuta själv av alla garner. Det som jag lärde mig var tvåändsstickning, det var så roligt så jag köpte lite garn från Wålstedts i grönt och petrol. Det ska blir ett par vantar.



Sen blev det en härva av denna fina Wålstedtsullen, jag köpte bara en för jag vill göra ett par pulsvärmare med fläta så det räcker nog med en.


2 kommentarer:

  1. Vilket äventyr redan innan du kom in - jag har inte varit så snäll efter en och en halv timmes köande. Vilken tur att det inte var så här nere i Borås. Fina garner fick du med dig hem i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Där behöver de tydligen någon som kan styra upp det hela och göra det lätt och smidigt. Snygga garner du köpte och tvåändsstickning låter så kul.

    SvaraRadera