9/01/2009

Tuva kasse mönster




I går kväll blev jag klar med min tuva kassen, den blev ganska stor,så jag får se vad jag kommer att använda den till, men den var rolig att sticka . Jag lägger ut mönstret .Jag har ändrat lite i mönstret så att nu blir den lagom stor.

Kasse i tuva

Garn Tuva
7 nystan svart
4 nystan vit
2 nystan petrol

Lägg upp 128m på rundsticka nr.10 med svart garn och sticka runt,

Sätt en markör på varsin sida.

Sticka 1 avigt varv, sticka 6 räta varv.

Nu stickas handtag maska av 14m sticka 50m. maska av 14m.sticka 50m.

På nästa varv lägg upp dessa maskor igen. Sticka nystanet ut.

Randning: 2 nystan svart
2 nystan vit
1 nystan svart
2 nystan petrol
1 nystan svart
2 nystan vit
Byt till svart och sticka 6 varv

Avmaskning: sticka 6 maskor 2r tills .upprepa varvet ut. 3 varv utan avm.
5 maskor 2 r tills. upprepa varvet ut.3 varv utan avm.
4 maskor 2 r tills. upprepa varvet ut.3 varv utan avm.
3 maskor 2 r tills. upprepa varvet ut.3 varv utan avm.
2 maskor 2 r tills. upprepa varvet ut.3 varv utan avm.
1 maska 2 r tills. upprepa varvet ut.
2maskor r tills.varvet ut.
Dra tråden igenom sista maskorna och fäst trådarna.

Tvätta i 40 grader

Lycka till
Gina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar