9/06/2009

Borta bra....


Här är slutresultatet. Jag är helnöjd, den är varm och go. Jag kommer att använda den flitigt i höst. Det är första gången jag stickar två likadana tröjor fast i olika färgkombinationer.

Det gick kanonbra på terrängritten, efter allt jobb runt omkring är vi hemma, alla är trötta men glada. Det blev några varv på okpolon medan jag väntade, medan jag satt och stickade kom en kvinna fram till mig och sa: du bara stickar och stickar, har du sticknoja eller, jag svarade ja det har jag haft hela livet. Jag blev så ställd så jag visste inte vad jag skulle svara, jag var ensam om att sticka så det kändes väldigt konstigt när vi var så många.

3 kommentarer:

  1. Så fin den blev. Jag gillar när det är mönsterstickade ok. Förstår precis hur du känner det när man är ensam om att sticka, har aldrig sett någon annan sitta och sticka som jag gör när jag åker båt heller. Men jag bryr mig inte och förhoppningsvis vågar någon annan göra likadant. Kanske du får sällskap redan på nästa hästtävling, vem vet.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fin tröjan blev!! Förstår att du är nöjd med den. Jag hade nog också blivit helt ställd om någon hade kommit fram o sagt så... Det är ju inte vad man brukar inleda ett samtal med någon okänd med direkt.

    Ha en bra dag!
    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Åh vad jag saknar min häst. Men även dom drabbas av ålderns höst. 19 år för en gammal travare är rätt bra, i alla fall på en som startade flitigt sina första 8 år. Köpte honom som 9-åring, oj vad skoj han och jag har haft.

    Men nu var det krokodilsockarna det gällde. Minns inte vart jag hittade dom men har ju skrivit av receptet...haha...nä, mönstret. Tror jag är hungrig. Jag la upp 57 m på strumpstickor 3mm. ( 14 m på 3 stickor o 15 på 1 sticka)
    Stickor 1 o 4 stickas i resårstickning hela skaftet sedan slätstickning.
    v1: 5a, 8r+1r+8r,5a=27m
    v2: 4a, 2r tills, 7r, 1omsl+1r+1omsl, 7r,lyft 1m sticka 1r dra den lyfta över, 4a
    v3: 3a, 2r tills, 7r, 1omsl+3r+1omsl, 7r, lyft 1m sticka 1r dra den lyfta över, 3a
    v4: 2a, 2r tills, 7r, 1omsl+5r+1omsl, 7r, lyft 1m sticka 1r dra den lyfta över, 2a
    v5: 1a, 2r tills, 7r, 1omls+7r+1omsl, 7r lyft 1m sticka 1r dra den lyfta över, 1a
    v6: 2r tills, 7r, 1omsl+9r+1omsl, 7r, lyft 1m sticka 1r dra den lyfta över

    upprepa dessa varv under hela sockan. Jag improviserade vid tån så gott det gick men minns inte hur jag gjorde.
    Ha det gott/Cristina

    SvaraRadera